كوويد-۱۹ احتمالا شبيه آنفلوآنزاي فصلي مي‌شود

تازه ترين اخبار و اطلاعات دنياي هاليوود را در اين خبرنامه دنبال كنيد.

كوويد-۱۹ احتمالا شبيه آنفلوآنزاي فصلي مي‌شود

۲۰ بازديد

در زماني كه اشغال جهاني Covid-19 همچنان ادامه دارد و تعداد مرگ و ميرها در بيمارستان هاي بسياري از كشورها در حال افزايش است ، پزشكان و محققان در مورد ويروس آگاهي بيشتري پيدا مي كنند. وقتي بيماري همه گير آغاز شد ، مردم در ابتدا اميدوار بودند كه اين واكسن بتواند ويروس را از …

كوويد-۱۹ احتمالا شبيه آنفلوآنزاي فصلي مي‌شود https://iranian-today.ir/كوويد-۱۹-احتمالا-شبيه-آنفلوآنزاي-فصلي/ ايران تودي Mon, 15 Feb 2021 15:30:46 0000 علمي و پزشكي https://iranian-today.ir/كوويد-۱۹-احتمالا-شبيه-آنفلوآنزاي-فصلي/ در زماني كه اشغال جهاني Covid-19 همچنان ادامه دارد و تعداد مرگ و ميرها در بيمارستان هاي بسياري از كشورها در حال افزايش است ، پزشكان و محققان در مورد ويروس آگاهي بيشتري پيدا مي كنند. وقتي بيماري همه گير آغاز شد ، مردم در ابتدا اميدوار بودند كه اين واكسن بتواند ويروس را از …

در زماني كه اشغال جهاني Covid-19 همچنان ادامه دارد و تعداد مرگ و ميرها در بيمارستان هاي بسياري از كشورها در حال افزايش است ، پزشكان و محققان در مورد ويروس آگاهي بيشتري پيدا مي كنند.

وقتي بيماري همه گير آغاز شد ، مردم در ابتدا اميدوار بودند كه اين واكسن بتواند ويروس را از بين ببرد و به “مصونيت جمعي” در سراسر جهان كمك كند ، اما مقامات بهداشتي هشدار دادند كه ويروس مي تواند هر سال مانند آنفولانزا برگردد.

طبق مطالعه ديگري كه در حال حاضر بر روي Covid-19 در حال انجام است ، ويروس مي تواند به طور نامحدود در جوامع انساني ادامه يابد ، اما ميزان عفونت و مرگ به اندازه اپيدمي فعلي نخواهد بود.

دكتر ارشد متخصص نوآوري بيمارستان كودكان بوستون جان براونشتاين به ABC News گفت: “ويروس كرونا ويروس باقي مانده است و از بين بردن آن تقريباً غيرممكن است.”

پيش بيني دكتر براونشتاين با تحقيقات اخير نيز مطابقت دارد.

طبق يافته هاي اين مطالعه ، ويروس SARS-Cow-2 ، عامل ايجاد كننده Covid-19 ، سرانجام به صورت فصلي با ساير عوامل بيماري زا ويروس كرونا با علائم خفيف بازگشت.

اما اين به اپيدمي محلي كويد -19 بستگي دارد. محققان دانشگاه آموري در جورجيا و پن مي گويند اين ويروس ديگر در كشورهاي مختلف شيوع ندارد و مي تواند بيماري جدي ايجاد كند.

جني لوين ، نويسنده ارشد مطالعه به نيويورك تايمز گفت: “چه مدت طول مي كشد تا به يك بيماري همه گير محلي برسيم ، به سرعت گسترش بيماري و ميزان موثر بودن واكسيناسيون بستگي دارد.”

از آنجا كه Covid-19 يك پاتوژن ناشناخته است و بدن به مبارزه با ويروس جديد عادت ندارد ، تأثير گسترده اي بر سيستم ايمني بدن بزرگسالان داشته است. با اين حال ، هرچه افراد بزرگسال واكسن Covid-19 را دريافت كنند يا خود به ويروس آلوده شوند ، پاسخ بدن انسان به ويروس بيشتر تغيير كرده و از بيماري زا مصون مي ماند. به گفته اين متخصصان ، اين شبيه پاسخ بدن به عفونت هاي بعدي و سرماخوردگي است.

از طرف ديگر ، كودكان هنوز در مقايسه با بزرگسالان تحت تأثير اين ويروس جديد قرار نمي گيرند ، زيرا بدن آنها به عوامل بيماري زاي جديد عادت كرده است. كارشناسان تخمين مي زنند كه ويروس در نهايت مي تواند براي كودكان زير پنج سال خطرناك باشد.

در اين مطالعه شش نوع ويروس كرونا ويروس انساني مورد مطالعه قرار گرفت كه چهار نوع از آنها در انسان شايع بوده و علائم خفيفي داشتند. دو مورد ديگر سندرم تنفسي جدي (SARS) و سندرم تنفسي خاورميانه (MERS) بودند كه در سال 2003 و 2012 شيوع گسترده اي داشتند و باعث عفونت و مرگ شديد شدند ، اما شيوع چنداني نداشتند.

دكتر. لوين و تيمش گفتند كه كويد -19 شباهت زيادي به ويروس محلي كرون دارد كه باعث سرماخوردگي مي شود و در آينده مي تواند به يك بيماري فصلي تبديل شود به جاي اينكه معمولاً از بين برود.

استفاده از واكسن به دليل اثر بخشي و تزريق مي تواند ايجاد ويروس جديد را تغيير دهد.

ما معتقديم كه اگر واكسن از شيوع ويروس در انسان جلوگيري مي كند ، بايد به عنوان واكسن سرخك به همه تزريق شود ، اما اگر از شيوع آن جلوگيري نكند ، ممكن است هر ساله براي جلوگيري از شيوع عفونت تجديد شود. .

به گزارش اينديپندنت ، دكتر لوين و تيم او تخمين مي زنند كه واكسن ها Covid-19 را از بين نمي برد و ويروس روي زمين باقي مي ماند ، اما باعث مرگ كمتر مي شود.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.